بلاگ

معرفی انواع جک پارکینگ + تفاوت جک ایرانی و خارجی

معرفی انواع جک پارکینگ

انتخاب جک پارکینگ تصمیمی است که نیاز به بررسی دقیق و اطلاعات کافی دارد. با توجه به تنوع گسترده جک های پارکینگی موجود در بازار، درک کامل ویژگی های هر مدل و برند می تواند به شما در انتخاب آگاهانه کمک کند. این مقاله راهنمای بررسی جامعی از بهترین انواع جک‌ پارکینگ ایرانی و خارجی و ویژگی‌های ضروری را ارائه می‌دهد. شما همچنین میتوانید برای اطلاع از قیمت انواع جک پارکینگ به صفحه مربوطه در سایت ما مراجعه نمایید.

انواع جک پارکینگ چیست؟

جک ها بر روی هر نوع درب پارکینگ قابل نصب است. چه درب شما به سمت بیرون باز شود، چه به سمت داخل یا به طرفین، می تواند به این جک های خودکار مجهز شود. در سال‌های اخیر، با گسترش سریع صنعت برق و الکترونیک و قیمت‌های رقابتی از سوی تولیدکنندگان داخلی و خارجی، یافتن خانه یا ساختمانی که از تجهیزات جک پارکینگی استفاده نمی‌کند نادر شده است. همچنین کسانی که در خرید و فروش ساختمان فعالیت دارند سعی میکنند ساختمان ها را هر چه بیشتر تجهیز کنند تا بتوانند به قیمت بالاتری به فروش برسانند.

بسته به لولایی یا کشویی بودن جک پارکینگ، باید از یکی از جک های زیر را استفاده نمایید :

  • جک بارویی یا لولایی (طراحی شده برای درهای چرخان به سمت داخل یا خارج)
  •   جک کشویی (طراحی شده برای درب های کشویی)

برای درهای لولایی به سمت داخل، اپراتور معمولاً در مرکز نصب می شود تا نیروی بیشتری را به درب وارد کند، مگر اینکه درب عابر پیاده روی در اصلی وجود داشته باشد که در این صورت باید در بالا نصب شود. برعکس، برای درهایی که به سمت بیرون حرکت می کنند، بازوها باید به گونه ای قرار گیرند که به سمت داخل حرکت کنند و برای جلوگیری از مسدود شدن عبور وسیله نقلیه، نصب در بالا ضروری است. در ادامه انواع جک پارکینگ در برند های مختلف توضیح داده خواهد شد.

تفاوت جک پارکینگی هیدرولیک و الکترومکانیک در چیست؟

انواع جک پارکینگ بر اساس عملکرد نیز دسته بندی میشوند. عملکرد جک های هیدرولیک بر اساس فشار روغن است، در حالی که جک های الکترومکانیکی از طریق موتور و گیربکس کار می کنند. جک‌های هیدرولیک معمولاً برای درهای سنگین یا موقعیت‌های ترافیکی زیاد استفاده می‌شوند. با این حال، بر اساس یک دهه تجربه عملی، توصیه می کنیم جک های الکترومکانیکی را انتخاب کنید.

توصیه ما از این واقعیت ناشی می شود که قطعات جک هیدرولیک به راحتی در ایران موجود نیست. به دلیل فرسودگی و پارگی زیاد این نوع جک های پارکینگی، ممکن است به مرور زمان غیر قابل استفاده شوند. علاوه بر این، ممکن است با هزینه های خدماتی بین 3 تا 5 میلیون برای تعمیر و نگهداری مواجه شوید. بنابراین، بهتر است به جای انتخاب جک‌های هیدرولیک یا موانع، روی جک‌های ایتالیایی گران‌تر سرمایه‌گذاری کنید.

انواع جک پارکینگ

انواع جک پارکینگ بر اساس کشور سازنده چه نام دارد؟

  • جک پارکینگ ایرانی

بسیاری از افراد هنگام خرید جک به دنبال بهترین درب بازکن پارکینگ برای ورودی ساختمان خود هستند. وقتی روی خریدی سرمایه گذاری می کنیم، طبیعتاً مایلیم بهترین محصول موجود را به دست آوریم. همانطور که می دانیم با توجه به افزایش نرخ ارز، چالش های موجود در واردات کالاهای خارجی و افزایش قیمت جک های خارجی، مشتریان زیادی اکنون به دنبال بهترین انواع جک پارکینگ ایرانی هستند.

علاوه بر این، می توانید مقاله 10 تا از بهترین جک های پارکینگ ایرانی را بررسی کنید تا با ده مدل از برترین درب بازکن های خایرانی موجود در بازار ایران آشنا شوید. جک های ایرانی نسبت به گذشته کیفیت قابل توجهی داشته اند و مدل های زیادی از طریق مهندسی معکوس اپراتورهای خارجی تولید می شوند که نتیجه آن کیفیتی قابل مقایسه و در برخی موارد با محصولات خارجی است.

با این حال، این امر در مورد تمام جک های ایرانی صدق نمی کند، زیرا متأسفانه بسیاری از محصولات نامرغوب در بازار وجود دارند که نه تنها کیفیت مناسبی ندارند، بلکه دارای ضمانت های ضعیفی هستند که منجر به مشکلات احتمالی برای خریداران می شود. خرید از فروشگاه های معتبر و نمایندگی های مجاز برای جلوگیری از هرگونه تجربه منفی ضروری است. فروشگاه کوثر الکتریک نمایندگی اصلی فروش انواع جک پارکینگ میباشد که دارای بهترین قیمت ها و گارانتی فروش است.

  • جک پارکینگ خارجی

تولید درب های اتوماتیک ابتدا در ایتالیا صورت گرفت. در سال 1965، یک پیمانکار ایتالیایی به نام جوزپه مانینی مشاهده کرد که درب ورودی یک ساختمان همیشه باز است. افراد هنگام ورود از وسایل نقلیه خود خارج می شدند تا در را باز کنند، اما برای بستن آن پیاده نمی شدند. این مسئله جوزپه را بر آن داشت تا اولین سیستم اتوماتیک جهان را اختراع کند و او را به یکی از اعضای موسس شرکت مشهور Faac در ایتالیا تبدیل کرد. همچنین شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با 10 تا از بهترین جک های پارکینگ خارجی مقاله مربوطه به آن را در سایت ما مطالعه نمایید.

با گذشت سالها، استفاده از درب های اتوماتیک گسترده شد و باعث شد شرکت های متعددی شروع به تولید اپراتور درب پارکینگ کنند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که علیرغم تنوع و تعداد تولیدکنندگان در بخش اپراتور پارکینگ، اپراتورهای ایتالیایی همچنان از نظر کیفیت و زیبایی شناسی پیشتاز هستند و به طور مداوم استانداردهای این صنعت را ایجاد می کنند.

کدام جک پارکینگ ایرانی بهتر است ؟

جک پارکینگ سیماران

میتوان گفت بهترین برند جک پارکینگ ایرانی سیماران است. جک پارکینگ سیماران یک برند ایرانی است که مدل های متنوعی را با قیمت های مختلف ارائه می دهد که مدل فراز جزو گران ترین گزینه های موجود است.سیماران قبل از ساخت جک های پارکینگی به تولید آیفون تصویری می پرداخت. با این حال، تمرکز اصلی آن در حال حاضر به تولید و واردات درب های اتوماتیک معطوف شده است.سیماران با ورود به بازار مدل فراز خود را که مجهز به بازوهای پروتکو ایتالیا معرفی کرد. با توجه به بازخورد مثبت دریافتی از مشتریان، این شرکت متعاقباً یک جک کاملاً ایرانی را با استفاده از مواد و قطعات داخلی عرضه کرد.

قدرت موتور جک های پارکینگی سیماران 280 وات است و بازوها حداکثر گشتاور 3200 نیوتن را ارائه می کنند. طول سکته مغزی برای مدل ها در 400 و 600 میلی متر موجود است. مدل فراز 4S دارای میله‌هایی است که با استیل ضد آب و مقاوم در برابر رنگ، دارای گواهی IP44 هستند که نشان دهنده مقاومت آن در برابر باران و گرد و غبار است. علاوه بر این، این جک ها دمای بیش از 6 درجه سانتیگراد را تحمل می کنند و زاویه چرخش جک سیماران تا 120 درجه می رسد.

جک پارکینگ گلدن گیت

دومین برند با کیفیت ایرانی جک پارکینگ گلدن گیت است که یک برند ایرانی شناخته شده و پرفروش است که مدل های متنوعی را ارائه می دهد. این برند را می توان محصولی مشترک بین ایتالیا و ایران دانست، زیرا برخی از مدل های آن از اجزای ایتالیایی استفاده می کنند.

گیت های تولید شده توسط این برند شباهت زیادی به گیت های سری گلدونی دارند و به عنوان سیستم های دنده ای الکترومکانیکی طراحی شده اند و برای ساختمان های مسکونی مناسب هستند. با این حال، این دروازه ها برای سازه هایی با تعداد واحد محدود در نظر گرفته شده است. مقاله ای در مورد 10 برند پرفروش جک پارکینگ ایرانی سال 1403 در سایت ما وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر میتوانید این مقاله را مطالعه نمایید.

بدنه گیت های گلدن گیت از آلیاژهای مس و آلومینیوم ساخته شده است که نه تنها ظاهری زیبا را ارائه می دهد بلکه دوام و استحکام بالایی را نیز تضمین می کند.

ویژگی های متمایز این برند عبارتند از:

– ظرفیت بالابری 350 کیلوگرم با ولتاژ 220

– موتور غوطه ور در روغن برای کاهش اصطکاک و افزایش طول عمر

– گزینه آزاد کردن کلید آلن در صورت قطع برق

بازوهای کاملا پوشیده که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند.

کدام جک پارکینگ خارجی بهتر است؟

جک پارکینگ پروتکو

بهترین موانع پارکینگ خارجی آنهایی هستند که متعلق به شرکت معروف ایتالیایی Proteco است که در تولید موانع پارکینگ و سیستم های خودکار تخصص دارد. مهم ترین محصول پروتکو که در ایران نیز بسیار محبوب است، بازوی بازوی الکترومکانیکی با ولتاژ 220 ولت است.

این برند به خاطر قطعات باکیفیت خود شناخته شده است و مدل های مختلفی را با طرح های متمایز ارائه می دهد. شرکت سیماران به عنوان وارد کننده و نماینده پروتکو در ایران، گارانتی محصولات خود را ارائه می دهد. پروتکو دو مدل Leader و Ace را معرفی کرده است که در ادامه بیشتر به آنها پرداخته خواهد شد.

Leader: جک Leader دارای طرحی است که معمولاً به عنوان کاسه شکل یا موتوری رو به بالا شناخته می شود. این مدل در دو مدل بر اساس طول بازو به نام های Leader 4 و Leader 5 موجود است. Leader 4 دارای طول بازو 40 سانتی متر است که آن را برای دروازه های تا عرض 2 متر مناسب می کند در حالی که Leader 5 با 50 سانتی متر فاصله دارد. طول بازو، برای دروازه های تا 2.5 متر مناسب است و می تواند وزن 350 کیلوگرم را تحمل کند.

آیس : در طراحی این مدل، پروتکو با استفاده از یک موتور مسطح و قدرتمند با قابلیت جابجایی دروازه‌ها تا عرض 3 متر و وزن 450 کیلوگرم، سلیقه برتر را نشان داده است. مدل آس به عنوان یکی از قدرتمندترین موانع الکترومکانیکی شناخته می شود و بدون شک در بین بهترین موانع پارکینگ خارجی موجود قرار می گیرد.

جک پارکینگ نایس

یکی دیگر از بهترین های برند های خارجی برند نایس است که یک برند بین المللی برجسته مستقر در ایتالیا است که بیش از 100 نماینده در کشورهای مختلف از جمله ایران دارد. نایس یک برند بین المللی برجسته مستقر در ایتالیا است که بیش از 100 نماینده در کشورهای مختلف از جمله ایران دارد.

جک پارکینگی Nice Wingo A60 یکی از پرفروش ترین جک های پارکینگی در سطح جهان است. این جک از سیستم الکترو هیدرولیک بهره می برد و قابلیت جابجایی درهای تا وزن 600 کیلوگرم و طول 3.5 متر را دارد. جک مجهز به چندین ویژگی ایمنی از جمله سیستم ضد جم، سیستم ضد برخورد و کنترل هوشمند است.

نایس با ایجاد مراکز تحقیقاتی محصول و ارزیابی کامل محصولات خود به عملکرد برتر نسبت به رقبای خود دست یافته است. این برند جک های خود را در دو پیکربندی 24 ولت و 220 ولت تولید می کند و از سیستم های الکترومکانیکی برای عملیات فرکانس پایین و سیستم های هیدرولیک برای عملیات فرکانس بالا استفاده می کند..

مدل های دیگر شرکت Nice مانند Tuna از طراحی زیبا و منحصر به فردی برخوردارند. مدل Wingo با بازوی کاملاً بسته خود در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم است و با قطعات آلیاژی با کیفیت بالا ساخته شده است که با ورودی 220 ولت کار می کند. مدل Tuna همچنین به دلیل ظرافت و زیبایی در بین مصرف کنندگان مشهور است، زیرا یکی از زیباترین جک های موجود است که به آرامی و بی صدا در ورودی 24 ولت کار می کند. فروشگاه کوثر الکتریک در زمینه تعمیر جک پارکینگ نیز فعالیت دارد که میتوانید برای اطلاع از قیمت ها و قطعات با ما در تماس باشید.

شماره های تماس با ما : 0919509986802166343866 کوثر الکتریک

تفاوت جک پارکینگ ایرانی و خارجی در چیست؟

میتوان گفت برند های ایرانی در حال حاضر بازار ایران بسیار با کیفیت است و کیفیت آن با نمونه خارجی برابر میباشد. همچنین جک های ایرانی مانند سیماران و گلدن گیت در صدر با کیفیت ترین جک های ایرانی میباشند و تفاوت جک ایرانی و خارجی در قیمت میباشد که قیمت جک های خارجی به دلیل قیمت دلار به شدت بالاست و صرفه اقتصادی ندارد. به همین علت شما میتوانید برای خرید جک پارکینگ از برند های با کیفیتی که گفته شد استفاده نمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *