بلاگ

معایب و مزایا چراغ سنسوردار + نکات قبل از خرید آنها

معایب چراغ سنسوردار

این احتمال وجود دارد که شما نیز وضعیت مشابهی را تجربه کرده باشید که گاهی اوقات ممکن است با دستان پر به خانه برسید، اما متوجه شوید که نمی توانید چراغ راهرو را روشن نمایید. زیرا نمی توانید کلید را پیدا کنید. اینجاست که چراغ سنسور بسیار ارزشمند است و ورودی خانه شما را به صورت خودکار روشن می کند. شما همچنین میتوانید برای خرید انواع چراغ سنسوردار و دیدن مدل هایش به صفحه مربوطه در سایت ما مراجعه نمایید.

یکی از مصالح ساختمانی یا به عبارت دقیق‌تر تجهیزات ساختمانی که در سال‌های اخیر کاربرد زیادی در صنعت ساختمان داشته است، چراغ سنسوردار است. این نوع نورپردازی می تواند فوق العاده مفید باشد و نبود آن در ساختمان اغلب به عنوان یک عیب تلقی می شود. چراغ‌های حسگر را می‌توان در جاهای مختلف از جمله فضای داخلی خانه، پارکینگ آپارتمان، فضاهای سبز، حیاط‌ها و راهرو و راه پله استفاده کرد. البته این چراغ ها معایبی دارد که در ادامه به معایب چراغ سنسوردار اشاره خواهیم کرد.

چراغ سنسوردار چیست ؟ مزایا و معایب

چراغ سنسوردار به عنوان یک دستگاه فوتوالکتریک تعریف می شود که انرژی نور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. در نتیجه، نور حسگر حرکت با تشخیص حرکت فعال می شود. این فرآیند بر تشخیص غیرفعال مادون قرمز متکی است. به طور خاص، سنسور سیگنال های مادون قرمز را به جای انتشار آنها دریافت می کند. علاوه بر این، چراغ سنسوردار به یک سنسور پیرالکتریک مجهز شده است که به عنوان رمزگشا عمل می کند و سیگنال های دریافتی را تفسیر می کند. هنگامی که مقدار تابش مادون قرمز دریافتی از یک آستانه خاص فراتر رود، این تراشه باعث فعال شدن چراغ هشدار می شود.

معایب چراغ سنسوردار سقفی و دیواری

  • عدم کنترل روشنایی

ناتوانی در کنترل چراغ ها یک چالش مهم است. چراغ های فعال شده با سنسور یک راه حل عالی برای صرفه جویی در انرژی و افزایش ایمنی خانه شما هستند. با این حال، آنها با یک اشکال قابل توجه همراه هستند: کنترل دستی برای روشنایی است که باید برای روشن یا خاموش کردن آنها، باید به صورت فیزیکی به بیرون رفت و آنها را فعال کرد. در بسیاری از شرایط، این ممکن است مشکل مهمی ایجاد نکند. با این حال، زمانی که می خواهید چراغ ها را خاموش کنید مشکل ساز می شود، اما متوجه می شوید که دوباره به طور خودکار روشن می شوند. این می تواند به خصوص زمانی که می خواهید بخوابید یا یک فضای کم نور را برای یک گردهمایی حفظ کنید، خسته کننده باشد.

  • عمر کوتاه لامپ ها

لامپ های مجهز به حسگر طوری طراحی شده اند که تقریباً 25000 ساعت یا کمی بیش از دو سال دوام می آورند. در حالی که ممکن است این مدت زمان قابل توجهی به نظر برسد، در مقایسه با لامپ های سنتی نسبتا کوتاهتر است. دلیل اصلی این کاهش طول عمر، تعبیه سنسورهایی است که می تواند منجر به خرابی زودرس لامپ شود. علاوه بر این، از آنجایی که لامپ های مبتنی بر حسگر دستگاه های الکترونیکی هستند، در معرض آسیب ناشی از نوسانات الکتریکی نیز هستند. شما نیز میتوانید یک سنسور یدک ( PIR ) چراغ سنسوردار را تهیه کنید تا در صورت سوختن آن را تعویض نمایید.

  • سنسور حساس

این چراغ ها سنسور بسیار حساسی دارند و باید از نشستن گرد و غبار و قرار گرفتن در معرض سنسورهای حرکتی دیگر جلوگیری شود تا به خوبی عمل کند. همچنین بعضی از چراغ های سنسوردار دارای سنسور smd میباشند که به این معنی است که اگر سنسور آن خراب شود دیگر قابل تعویض نمیباشد و باید به کلی چراغ را عوض نمایید.

  • برند های متفرقه

برند های متفرقه زیادی از چراغ سنسوردار در بازار وجود دارد که در مدت زمان کمی خراب میشوند و نیاز به تعویض دارند و به همین دلیل شما باید در خرید به برند انتخابی توجه نمایید. این مورد نیز میتواند یکی دیگر از معایب چراغ سنسوردار باشد. همچنین برای انتخاب بهترین مارک چراغ سنسوردار مقاله ای در سایت ما وجود دارد که میتوانید برای انتخاب بهترین برند از این مقاله کمک بگیرید.

  • روشن ماندن طولانی

گاهی اوقات این چراغ ها به دلیل نصب نادرست و غیر اصولی و عدم تنظیم درست مدت های طولانی روشن میمانند و یا گاهی همه این تنظیمات درست است اما بخاطر سیگنال های اطراف و بودن شیء نزدیک چراغ روشن میمانند که بعد از رفع این مشکلات از این چراغ میتوانید به راحتی استفاده نمایید. البته علت روشن ماندن چراغ سنسوردار دلایل دیگری نیز دارد که در مقاله ای جدا در سایت ما به آن پرداخته شده است.

مزایا چراغ سنسوردار چیست؟

  • افزایش امنیت خانه

با ادامه افزایش نرخ جرم و جنایت، تعداد فزاینده ای از افراد به دنبال راه هایی برای محافظت از خانه و خانواده خود هستند. یکی از روش های موثر نصب چراغ های حسگر حرکتی در اطراف ملک است. این چراغ ها نیاز به سیم کشی را از بین می برند و هر حرکتی را در محدوده مشخصی تشخیص می‌دهند.

 می‌توان آن‌ها را طوری پیکربندی کرد که هنگام تشخیص حرکت در داخل و خارج از خانه روشن شوند، در نتیجه ایمنی محل سکونت شما را افزایش داده و احتمال تبدیل شدن به هدف سارقان را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، دید در تاریکی را بهبود می بخشد و به شما امکان می دهد به راحتی محیط اطراف خود را ببینید.

صرفه جویی در انرژی

با توجه به اینکه این چراغ ها تنها با تشخیص حرکت فعال می شوند، می توانند منجر به مصرف انرژی کارآمدتر شوند. چراغ های مجهز به حسگر مصرف انرژی را کاهش می دهند و استفاده از فناوری LED می تواند صرفه جویی را بیشتر کند. در واقع زمانی که یک اتاق خالی است، این چراغ ها خاموش می شوند و در نتیجه از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کنند.

اتصال به عناصر امنیتی

قابلیت اتصال به سایر عناصر امنیتی یکی از بارزترین مزایای چراغ های حسگر است. به عنوان مثال، می‌توانید این چراغ‌ها را به دوربین امنیتی خود متصل کنید و به شما این امکان را می‌دهد که ببینید چه کسی یا چه چیزی در هنگام فعال شدن نور وجود دارد. در زمینه مسائل امنیتی، توصیه می‌کنیم اطلاعات مربوط به انواع مختلف دوربین‌های نظارتی را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *