بلاگ

علت روشن ماندن چراغ سنسوردار + راهکار رفع مشکل تایمر

علت روشن ماندن چراغ سنسوردار

آیا به دنبال راه حلی برای حل علت روشن ماندن چراغ سنسوردار راه پله ساختمان خود هستید؟ آیا چراغ سنسوردار شما برای پله ها تا به حال به درستی کار کرده است، اما آیا دیگر خاموش نمی شود؟ نگران نباشید؛ در این مقاله راه حل های ساده ای برای حل علت روشن ماندن چراغ سنسوردار به شما ارائه می دهیم.

نحوه کارکرد چراغ سنسوردار و علت روشن ماندن چراغ سنسوردار

چراغ های سنسوردار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با تشخیص حرکت افراد، چراغ‌های نصب شده در راهروها را فعال می‌کنند و زمانی که هیچ حرکتی در آن منطقه وجود نداشته باشد، خاموش می‌شوند. این روش یکی از موثرترین استراتژی‌ها برای اطمینان از مصرف مناسب انرژی است، زیرا حسگرها محیط را فقط در مواقع ضروری روشن می‌کنند. برای خرید انواع چراغ سنسوردار سقفی و دیواری میتوانید روی کلمه لینک شده کلیک نمایید.

با این حال، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که این دستگاه‌ها با نقص‌هایی مواجه می‌شوند که مانع از انجام مؤثر عملکرد مورد نظرشان می‌شود. هنگامی که سنسورها فعال می شوند، صدایی قابل شنیدن منتشر می شود و به دنبال آن چراغ های راه پله روشن یا خاموش می شوند. اگر صدا شنیده می شود اما چراغ ها خاموش نمی شوند، نشان دهنده وجود مشکل احتمالی در سنسورها است.

هنگامی که این سنسور حرکت اشیا یا افراد را در میدان دید خود تشخیص می دهد، چراغ های مرتبط به طور خودکار روشن می شوند. با این حال، اگر این سیستم به طور مداوم فعال بماند و خاموش نشود، بررسی دلیل روشن ماندن چراغ سنسوردار ضروری است.

علت روشن ماندن چراغ سنسوردار چیست؟

اگر چراغ سنسوردار در محیط بیرونی مانند راه پله خاموش نشود، می تواند منجر به آلودگی نوری و روشنایی بیش از حد محیط میشود و در نهایت منجر به اتلاف برق غیر ضروری شود. بنابراین، بررسی سریع علت روشن ماندن چراغ سنسوردار پله بسیار مهم است. در صورت نیاز به مشاوره یا خدمات در این زمینه، کارشناسان کوثر الکتریک آماده کمک به شما هستند. میتوانید برای مشاوره با شماره 09195099868 تماس بگیرید.

♥  نکات کلیدی ♥

  • اگر سنسور چراغ خاموش است، اطراف سنسور را بررسی کنید تا مطمئن شوید که چیزی مانع آن نمی شود.
  • همچنین برای رفع مشکل میتوانید چراغ را باز نمایید و اطراف سنسور را که گرد و غبار گرفته است را تمیز کنید تا مانع دیگری نباشد.
  • راه حل دیگر برای حل مشکل روشن ماندن چراغ سنسور راه پله، خاموش کردن مدار قطع کننده است که چراغ به آن وصل شده است. این کار تنها در صورتی باید انجام شود که خاموش کردن قطع کننده بر عملکرد هیچ دستگاه دیگری در خانه تأثیری نداشته باشد.

چه چیزی باعث فعال شدن چراغ سنسوردار می شود؟

قبل از بررسی دلایل روشن ماندن سنسور راه پله، لازم است بدانیم چه چیزی چراغ های سنسوردار را فعال می کند. به طور معمول، اکثر چراغ های حسگر حرکت در فضای باز از حسگرهای مادون قرمز غیرفعال (PIR) برای تشخیص حرکت استفاده می کنند.

سنسور حرکت PIR سیگنال های مادون قرمز ساطع شده توسط اجسام گرم در محیط را تشخیص می دهد. هنگامی که یک جسم گرم حرکت می کند، سنسور PIR می تواند تفاوت دما را درک کند و متعاقباً نور را فعال می کند. حرکاتی مانند پیاده روی افراد، وسایل نقلیه در حال حرکت، حیوانات یا نسیم گرم از جمله عواملی هستند که می توانند حسگر چراغ سنسوردار را فعال کنند.

عوامل روشن ماندن چراغ سنسوردار

  • گاهی اوقات، اختلاف ولتاژ ممکن است دلیل خرابی تایمر راه پله باشد. در موارد خاص، به دنبال طوفان یا افزایش جریان الکتریکی، نور سنسور ممکن است به طور خودکار بدون هیچ حرکتی برای تحریک سنسور فعال شود. نصب نامناسب و تنظیمات حسگر نیز ممکن است از دلایل علت روشن ماندن چراغ سنسوردار باشد.

 

  • هنگامی که چراغ سنسور دار پس از فعال شدن اولیه خاموش نمی شود، احتمالاً به دلیل نصب نادرست یا عدم تنظیم صحیح تنظیمات پیش فرض است. اگر چراغ حسگر به درستی کار می کند و همچنان روشن می ماند، معمولاً به این دلیل است که سنسور گیر کرده و نیاز به تنظیم مجدد دارد.

 

  • یکی دیگر از دلایل مستقیم روشن ماندن چراغ سنسور راه پله وجود سیگنال های حرکتی در نزدیکی آن است. این سیگنال ها به طور مداوم سنسور حرکت را فعال می کنند و باعث می شوند نور همیشه روشن بماند.

 

  • علاوه بر حرکاتی مانند افرادی که در اطراف سنسور هستند، منابع گرمایی نزدیک نیز می توانند حسگر حرکت PIR را فعال کنند. تغییرات حرارتی ناشی از بادهای گرم، سیستم های تهویه مطبوع یا قهوه سازها همگی می توانند در روشن ماندن نور نقش داشته باشند.

 

  • تایمر یا دوره تاخیر یا همان مدت زمانی که چراغ پس از اینکه سنسور حرکت دیگر حرکت را تشخیص نمی دهد، روشن می ماند اشاره دارد. این ویژگی برای ارائه روشنایی ثابت و پایدار طراحی شده است و در عین حال از خاموش شدن نور کاذب نیز جلوگیری می کند.

 

  • گاهی اوقات، پس از تنظیم تایمر، چراغ سنسوردار ممکن است بلافاصله پس از تخلیه منطقه خاموش نشود. اگر حسگر  افرادی را که در این فاصله از محدوده خود عبور می کنند یا در حال حرکت هستند، تشخیص دهد. چنین فعالیتی می تواند تایمر را بازنشانی کند و منجر به عملکرد مداوم و روشن ماندن آن شود.

 

  • حساسیت، که اغلب به عنوان محدوده تشخیص نامیده می شود، تعیین می کند که حسگر حرکت تا چه حد می تواند حرکت را تشخیص دهد. هنگامی که حساسیت سنسور روی سطح بالایی تنظیم شود، می تواند اجسام متحرک را از فاصله قابل توجهی تا 10 متر شناسایی کند.

 

  • ممکن است اجسام متحرک مختلفی در این محدوده وجود داشته باشند که می توانند حسگر حرکت را فعال کنند. با تنظیم حساسیت بالا، حتی حرکات ظریف، مانند پرواز حشرات یا خش خش برگ ها، ممکن است تشخیص داده شود. این حساسیت افزایش یافته می تواند منجر به روشن ماندن سنسور حرکت در راه پله خانه شما شود.

اگر تمامی این مشکلات را حل کردید و رعایت نمودید ولی هنوز سنسور چراغ روشن میماند باید سنسور چراغ عوض شود، فروشگاه کوثر الکتریک در حوزه فروش این سنسور ها عمل میکند که میتوانید از این فروشگاه سنسورها را تهیه نمایید ویا کلا مدل چراغ سنسوردار دیگری را از فرشوگاه انتخاب نمایید.

برای خرید و مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. 09195099868 کوثر الکتریک

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *