بلاگ

آموزش تنظیم‌ حساسیت و تایمر چراغ سنسوردار+‌ نکات

آموزش تنظیم حساسیت چراغ سنسوردار

در این مقاله قصد داریم طریقه تنظیم حساسیت و نصب چراغ سنسوردار را آموزش دهیم. چراغ سنسوردار چراغی است که مجهز به سنسور است و باید قبل از روشن کردن آن میزان حساست و اینکه چند دقیقه روشن بماند را تنظیم کرد که باعث اتلاف انرژی و یا روشن نشدن به موقع نشود. اگر شما همه این مراحل را انجام دادید ولی نصب نشد مقاله ای دز سایت ما وجود دارد علت روشن ماندن چراغ سنسوردار را توضیح داده است.

نحوه تنظیم حساسیت چراغ سنسوردار

بخش قابل توجهی از انرژی الکتریکی صرفاً برای تأمین روشنایی استفاده می شود. یکی از فناوری های اخیر توسعه یافته برای افزایش بهره وری انرژی و بهبود مصرف برق، روشنایی هوشمند است که شامل چراغ های سنسوردار و سیستم های تشخیص حرکت است.

چراغ سنسوردار به حرکت حساس هستند و نور را فقط در حضور افراد در میدان دید سنسور فعال می کنند. هنگامی که منطقه خالی می شود و پس از مدت زمانی که کاربر تعریف می کند، روشنایی به طور خودکار خاموش می شود. توجه به این نکته ضروری است که این فناوری به صورت هوشمند سطوح نور محیط را اندازه گیری می کند و در صورت کافی بودن نور طبیعی مانند نور روز، لامپ ها به طور خودکار روشن نمی شوند و فقط در شب روشن میشوند.

چگونه حساسیت چراغ سنسوردار را تنظیم کنیم؟

تنظیم‌ حساسیت و تایمر چراغ سنسوردار معمولاً شامل سه بخش است که برای این منظور طراحی شده اند:

زمان روشن ماندن چراغ : از این بخش time برای تنظیم مدت زمانی که حسگر پس از راه‌اندازی فعال می‌ماند، استفاده می‌شود، و مشخص می‌کند زمانی که حسگر دیگر حرکت را تشخیص نمی‌دهد، چه مدت طول می‌کشد تا چراغ خاموش شود.

Lux : این صفحه نمایش حساسیت نور سنسور را کنترل می کند. وقتی به جهت منفی چرخش کنید، سنسور فقط در شب فعال می شود. شما می توانید این تنظیم را با توجه به نیازهای خاص خود تنظیم کنید.

Sens : این صفحه تنظیم کننده حساسیت به عبور اجسام است. اگر روی سطح پایین تنظیم شود، وقتی یک جسم کوچک از جلوی آن عبور می کند، سنسور فعال نمی شود. در ادامه هر کدام را با عکس توضیح خواهیم داد.

♥  نکات تنظیم تایمر و حساسیت  ♥

 

 

تنظیم حساسیت

مرحله اول : باید چشمی را بچرخانید و آن را شل نمایید و سپس شیشه یا طلق را جدا نمایید. در مرحله بعد باید سنسور را پیدا نمایید و میزان ولوم آن را تعیین نمایید.

تنظیم تایمر چراغ سنسوردارمرحله دوم : تایمر زمان را باید به سمت راست بچرخانید تا زمان روشن ماندن چراغ سنسوردار زیاد شود و بتوانید از 30 ثانیه تا 4 دقیقه زمان و تایمر آن را تعیین نمایید.

مرحله سوم : دکمه حساسیت سنسور را اگر به سمت راست بچرخانید میتوانید میزان حساسیت به نور را تعیین کنید که اگر شب شود روشن شود و در روز روشن نشود و زمانی که نور به مقدار کم خود رسید روشن شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *